19 velj URPL: University Recognition of Prior Learning Centres – Bridging Higher Education with Vocational Education and Training (URPL)
University Recognition of Prior Learning Centres – Bridging Higher Education with Vocational Education and Training (URPL)
Period provedbe:
11/2011 – 10/2013
Uloga IRO-a:
Partner
Tematsko područje:
Kvalifikacijski okviri
UKUPNA VRIJEDNOST
399.667,00 HRK
IZVOR FINANCIRANJA
Lifelong Learning Programme
OPIS PROJEKTA:
Profesionalno i društveno iskustvo stečeno kroz informalne I neformalne oblike učenja može biti akademski priznato kroz sticanje diploma ili društveno priznato kroz institucije društva (kvalifikacije).
Priznavanje učenja temeljenog na iskustvu može se provoditi u sustavu visokog obrazovanja na različite načine u ovisnosti o tradiciji, kulturi I identitetu, te različitim pristupima u ovisnosti o prostornom položaju, kao I različitim disciplinama. Drugim riječima, akademsko priznavanje prethodnog iskustva i/ili učenja provodi se na različite načine ovisno o kontekstu.
Mehanizmi prethodnog iskustva i/ili učenja donose i vode se različitim praksama, evaluacijskim procesima i načinima dobivanja kvalifikacija, neovisno o formalnom kontekstu učenja. Nadmoć radne snage s kvalifikacijama stečenim kroz formalno obrazovanje dovodi se u pitanje kada priznavanje prethodnog iskustva i/ili učenja otvara nove mogućnosti pristupa formalnim kvalifikacijama i donosi nove dodane vrijednosti stvaranju znanja kroz netradicionalne akademske putove.
GLAVNI CILJ:
Cilj projekta je doprinijeti razvoju priznavanja prethodnog učenja (RPL) pružajući uvid u proceduralne, formalne, pravne i kulturološke temelje za RPL u kontekstu visokog obrazovanja, s posebnim naglaskom na sveučilišta.
SPECIFIČNI CILJEVI:
- prenijeti znanje i iskustvo u provedbi i korištenju Europskog kvalifikacijskog okvira (EKO) i/ili ekvivalentnih Nacionalnih kvalifikacijskih okvira (NKO) iz zemalja s uspostavljenim kvalifikacijskim okvirima na one koje su tek u postupku pokretanja RPL-a
- doprinijeti razvoju proceduralnih, formalnih, pravnih i kulturoloških temelja za provedbu RPL-a
- razraditi smjernice i preporuke vezane za provedbu RPL-a za kreatore politika i druge dionike.
GLAVNI REZULTATI PROJEKTA:
- uspostava formalnih, proceduralnih i kulturoloških temelja za provedbu priznavanja prethodnog učenja u Poljskoj
- stvaranje smjernica za provedbu priznavanja prethodnog učenja u zemljama koje su u procesu uvođenja kvalifikacijskih okvira tj. za Poljsku i Hrvatsku.
FOTOGALERIJA
PUBLIKACIJE:
Priznavanje prethodnog učenja u visokom obrazovanju – izazovi oblikovanja sustava, 2013.