17 pro Zagrebačko i osječko sveučilište prepoznali važnost društveno korisnog učenja
Institut za razvoj obrazovanja vodi ESF projekt o društveno korisnom učenju
Institut za razvoj obrazovanja (IRO) nositelj je projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda (ESF) pod nazivom „EDUpolicy LAB – društveno korisnim učenjem do jednakih obrazovnih mogućnosti“. Riječ je o projektu koji je usmjeren na unapređenje znanja i vještina studentica i studenata u rješavanju problema obrazovne integracije socijalno isključenih skupina kroz suradnju civilnog društva s visokoobrazovnim ustanovama. Projekt se provodi u partnerstvu s Akademijom dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Rudarsko-geološko-naftnim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu te Volonterskim centrom Slavonski Brod.
Projekt EDUpolicy LAB usmjeren je na ostvarenje „civilne“ misije sveučilišta, čime se doprinosi razvijanju društvene odgovornosti studenata i ostalih članova akademske zajednice u rješavanju konkretnih društvenih problema. Stoga je planirano održavanje niza seta aktivnosti koje su usmjerene kako na edukaciju nastavnika te rad sa studentima, tako i na potrebe samih zajednica. Uzevši u obzir da je planirano trajanje projekta od ožujka do 2018. do ožujka 2020., trenutno je završena prva faza tijekom koje su provedene dvije edukacije nastavničkog i upravljačkog osoblja Sveučilišta u Zagrebu te Sveučilišta u Osijeku. Edukacije o metodi društveno korisnog učenja, njezinoj primjeni i integraciji u postojeće kurikulume održane su 3. i 17. prosinca 2018. pod vodstvom profesorice dr. sc. Nives Mikelić Preradović, izvanredne profesorice na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Mikelić Preradović svojim je znanjima i inovativnim pristupom doprinijela profesionalnom usavršavanju sudionika u svrhu primjene nove nastavne metode usmjerene na socijalno isključene skupine u obrazovanju. Osobito, dugoročni cilj provedenih edukacija jest modernizacija i unaprjeđenje kvalitete postojeće i buduće nastave te povećanje interesa studenata/ica za aktualne probleme u lokalnoj zajednici.
„Smatram privilegijom sudjelovati u projektima ovoga tipa jer broj sudionika koji okuplja znači izravno širenje metode društveno korisnog učenja, ne samo na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku, već i u cijeloj Hrvatskoj. Isto tako, povećanje broja nastavnika koji koriste ovu metodu pokazuje potrebu za njezinom institucionalizacijom te širenje mreže na druga sveučilišta, i izvan RH. Trenutno je u planu izrada online središta putem kojeg će nastavnici i predstavnici visokih učilišta moći, putem jednostavnoga pristupa, izraziti svoje potrebe za suradnjom te pronaći partnere za buduće projekte. Veselimo se pokazati rezultate u bližoj budućnosti.“, izjavila je Mikelić Preradović.
Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda kojom studenti znanje i vještine stečene kroz studij primjenjuju na razvoj projekta kojima se rješava konkretan društveni problem, bez obzira na područje djelovanja. Ako želite doznati više o metodi ili projektu EDUpolicy LAB, pozivamo vas da posjetite službenu stranicu www.edupolicylab.com ili se pak povežete s projektnim konzorcijem putem Facebook stranice.