Razmjena dobrih primjera o društveno korisnom učenju na Info danu u Zagrebu i Osijeku

Razmjena dobrih primjera o društveno korisnom učenju na Info danu u Zagrebu i Osijeku

U sklopu provedbe projekta „EDUpolicy Lab: društveno korisnim učenje do jednakih obrazovnih mogućnosti“ dana 30.1.2020. održana je aktivnost Info dana o društveno korisnom učenju na Rudarsko-geološko-naftnom fakultetu u Zagrebu i na  Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku.

Cilj je aktivnosti bio okupiti predstavnike akademske zajednice i organizacija civilnoga društva kako bi se upoznali s implementacijom metode društveno korisnog učenja u okviru nastavnih kolegija na Sveučilištu u Zagrebu i priručnikom “Od ideje do promjene: vodič za pokretanje programa  društveno korisnog učenja “ koji je rezultat provedenih aktivnosti, akumuliranih znanja i  napora projektnog tima da ovu hvalevrijednu i korisnu metodu približi zajednici.

Program Info dana o društveno korisnom učenju  bio je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu svoje projekte su predstavile organizacije koje i same provode aktivnosti vezane za temu društveno-korisnog učenja.

Nakon predstavljanja sadržaja publikacije Od ideje do promjene: Vodič za pokretanje programa društveno korisnog učenja uslijedile su prezentacije projekata koje provodi Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)  u suradnji s velikim brojem škola i organizacija diljem Hrvatske koje populariziraju robotiku za djecu osnovnoškolskog uzrasta. Udruga DOOR upoznala je sudionike sa svojim uspješnim projektom „FER rješenja za bolju zajednicu“, a udruga HURID  je predstavila projekt „„Doprinos boljitku rane intervencije putem društveno korisnog učenja u Gradu Zagrebu i Brodsko-posavskoj županiji – DOBRO“.

U drugom  dijelu programa o svom iskustvu i aktivnostima na projektu “EDUpolicy Lab”, koje se primarno odnose na rad sa studentima i implementacijom društveno korisnog učenja u nastavu, govorile su nastavnice s partnerskih institucija: doc. dr. sc.  Lovorka Brajković s Fakulteta Hrvatskih studija,  prof. dr. sc. Marta Mileusnić s Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta te izv. prof. dr. sc. Ksenija Zec s Akademije dramskih umjetnosti.

U tijeku predavanja prisutnima se pridružila gospođa Sugawara, profesorica sa Sveučilišta u Indianapolisu i Fullbrightova stipendistica koja je predstavila upitnik koji je dio regionalnog istraživanja i kojem je cilj saznati koliko programi zalaganja u zajednici doprinose jačanju lokalnih kapaciteta za razvoj zajednice (LKRZ) u postkomunističkim državama.

Na početku događanja u Osijeku predstavljen je projekt, projektni konzorcij te rezulati projekta s posebnim naglaskom na izdanu publikaciju. U nastavku dođanja predstavili su se gosti predavači s Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija, te Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Gosti predavači su predstavili svoje projekte „Slavonska STEM revolucija“ i „Razvoj vještina studenata kroz suradnju sa civilnim i poslovnih sektorom“ kao i kolegije koji su proizašli iz implementacije projekata, a koji za razliku od tradicionalnih obrazovnih metoda sadrže inovativne metode podučavanja kroz primjenu društveno korisnog učenja i društveno korisnih aktivnosti.