25 ruj Izvješće Europske komisije o društvenom angažmanu visokih učilišta
Stručnjak IRO-a napisao studiju o tome kako visoko obrazovanje u Europi može bolje odgovoriti na društvene potrebe
Europska komisija objavila je novo izvješće pod naslovom Društveni angažman u visokom obrazovanju: trendovi, politike i prakse (Community Engagement in Higher Education: Trends, Practices and Policies) koje je izradila Komisijina Mreža stručnjaka za socijalnu dimenziju obrazovanja i osposobljavanja (NESET). Izvješće je dostupno OVDJE. Autor izvješća je Thomas Farnell iz Instituta za razvoja obrazovanja (IRO).
Na temelju opsežnog pregleda literature, izvješće tvrdi da visoka učilišta igraju ključnu ulogu u reagiranju na društvene potrebe te mogu dodatno unaprijediti svoj društveni učinak na lokalnoj, nacionalnoj ili međunarodnoj razini kroz društveni angažman (eng. community engagement). Izvješće predlaže široku definiciju termin „društvenog angažmana“ u visokom obrazovanju, pri čemu:
- angažman se odnosi na niz načina na koje sveučilišno osoblje, studenti i uprava komuniciraju s vanjskim zajednicama na obostrano korisne načine, kao dio nastave i istraživanja ili kao dio drugih projekata i zajedničkih inicijativa;
- zajednica se definira kao ‘zajednice mjesta, identiteta ili interesa’ čime se, između ostalih, uključuju javna tijela, poduzeća, škole, civilno društvo i građani;
- društvene potrebe koje se bave angažiranjem zajednice odnose se na sve političke, ekonomske, kulturne, socijalne, tehnološke i okolišne čimbenike koji utječu na kvalitetu života u društvu.
Pitanje kako sveučilišta mogu pridonijeti društvenom i ekonomskom oporavku u razdoblju nakon COVID-19 vjerojatno će biti u vrhu planova za donošenje odluka u godinama koje dolaze. Argumenti predstavljeni u izvješću o dimenzijama, dobrim praksama i prednostima angažmana u zajednici bit će vrlo važni za donositelje politika i sveučilišne vođe koji razvijaju planove za oporavak i razvoj visokog obrazovanja u poslijekriznom razdoblju.