21 lip Pregled dosadašnjih aktivnosti studenata u EDUpolicy Lab projektu
Institut za razvoj obrazovanja (IRO) nositelj je projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda (ESF) pod nazivom „EDUpolicy LAB – društveno korisnim učenjem do jednakih obrazovnih mogućnosti“. Riječ je o projektu koji je usmjeren na unaprjeđenje znanja i vještina studentica i studenata u rješavanju problema obrazovne integracije socijalno isključenih skupina kroz suradnju civilnog društva s visokoobrazovnim ustanovama.
Pilot provedba projekta započela je održavanjem četverodnevnog edukacijskog modula na Sljemenu u Tomislavovom domu. Modul se održao od 22. do 25. veljače 2019. i u njemu je sudjelovalo 36 studenata i studentica Akademije dramske umjetnosti, Hrvatskih studija, Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku te Volonterskog centra Slavonski Brod. Svrha modula je bila usvojiti teoretsko i praktično znanje vezano za metodu društveno korisnog učenja te društvenih inovacija. Uz podršku trenera i organizacijskog tima, studenti Sveučilišta u Osijeku su dobili priliku raditi u interdisciplinarnim skupinama, osmišljavati društvene inovacije te upoznati se s vještinama pripreme i provedbe društveno orijentiranih projekata. Studenti su se tijekom modula podijelili u tri tima.
Prvi studentski tim je tim #OdrežiEtiketu i njihova ciljna skupina u sklopu projekta su mladi s problemima u ponašanju. Tim je do sada održao dvije aktivnosti, likovnu i sportsku radionicu. Studentski tim #Mihael odabrao je za svoju ciljnu skupinu studente-roditelje te je njihov glavni cilj uskladiti obrazovni sustav sa stvarnim potrebama samofinanciranih studenata-roditelja. Uspješno su proveli anketu koju je ispunilo čak 263 studenata-roditelja koji studiraju na nekoj od sastavnica koje su uključene u projekt EDUpolicy LAB. Također, održali su i javnu tribinu na temu poteškoća s kojima se susreću studenti-roditelji. Treći studentski tim je tim #Neshvaćeni koji se posvetio radu s nezbrinutom djecom. Dio tima iz Slavonskog Broda održao je tri aktivnosti s korisnicima Kuće sretnih ciglica. U sklopu aktivnosti korisnici su učili razne plesove, igre i brojalice. Zagrebački dio tima organizirao je dvije radionice, jedna je bila organizirani posjet Tehničkom muzeju u Zagrebu, a na drugoj radionici je provedena edukacija članova tima o radu s nezbrinutom djecom. Također, članovi studentskih timova prisustvovali su webinaru “Društvenim inovacijama do boljeg obrazovanja” kojem možete pristupiti putem poveznice.
Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda kojom studenti znanje i vještine stečene kroz studij primjenjuju na razvoj projekta kojima se rješava konkretan društveni problem, bez obzira na područje djelovanja. Ako želite doznati više o metodi ili projektu EDUpolicy LAB, pozivamo vas da posjetite službenu stranicu www.edupolicylab.com ili se pak povežete s projektnim konzorcijem putem Facebook stranice.